Op pad met mijn eigen husky-team - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Sarah Teurlings - WaarBenJij.nu Op pad met mijn eigen husky-team - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Sarah Teurlings - WaarBenJij.nu

Op pad met mijn eigen husky-team

Blijf op de hoogte en volg Sarah

16 Januari 2015 | Zweden, Jokkmokk

16.01.2015

Ik begin langzaam maar zeker een echte musher te worden!

Mijn eerste dagtocht met mijn eigen hondenslee is een feit. Met 5 trouwe viervoeters voor mijn slee en zo'n 6 lagen kleding zijn we vertrokken zodra het echt licht werd. Het was vandaag eindelijk helder, en het uitzicht was adembenemend. Op een of andere manier kun je daar jog meer van genieten wanneer je aan het sleeën bent.

We reden over bevroren meren en door dichte besneeuwde bossen, langs hoge bergen en kuddes rendieren, aan een stuk door totdat het weer donker werd (rond 3 uur). We waren toen aangekomen op een klein bebost eilandje, midden in een bevroren moeras.

Daar hebben we een kampvuur aangelegd in een kuil in de sneeuw, en zijn daar op dikke rendiervellen omheen gaan zitten. Terwijl de honden genoten van hun welverdiende rust, deden Tor-Henrik en ik ons tegoed aan lekkere Jokkmokk-worstjes, die we aan stokken boven het vuurtje braadden. Ik heb zelfs een tosti gebarbecued. Hij was half zwart, en half bevroren, maar het was de lekkerste tosti die ik ooit heb gehad.

Vervolgens werden de honden weer voor de slee gespannen en reden we naar huis. In het donker nu, dus met lichten op ons hoofd. Sleeën is een stuk moeilijker zo, maar zeker zo leuk!

Ik heb helaas nog geen geluk gehad met het noorderlicht, omdat het 's avonds steeds weer dichttrekt. Maar hè, ik zit hier nog 3 maanden, dus ik geef de hoop nog niet op.


  • 20 Januari 2015 - 11:09

    Henk :

    Klinkt goed, koud en te gek! Wanneer ga je een looping proberen? :p

  • 20 Januari 2015 - 19:03

    Dorine:

    fijn dat het je zo goed bevalt! Geniet ervan lieverd! We missen je wel! Ik duim met je mee voor dat noorderlicht, dat zou toch wel geweldig zijn! X

  • 21 Januari 2015 - 13:47

    Rieky:

    Klinkt geweldig, Sarah. En dat noorderlicht komt ook nog wel.
    Geniet ervan.

  • 21 Januari 2015 - 17:17

    Peter:

    6 lagen kleding!
    Dat zal niet erg slank afkleden ben ik bang voor maar daar geven die rendieren toch niets om denk ik.
    Meteen laten weten als je het noorderlicht ziet en filmen en zo.
    Have fun.
    X

  • 21 Januari 2015 - 17:17

    Peter:

    6 lagen kleding!
    Dat zal niet erg slank afkleden ben ik bang voor maar daar geven die rendieren toch niets om denk ik.
    Meteen laten weten als je het noorderlicht ziet en filmen en zo.
    Have fun.
    X

  • 21 Januari 2015 - 17:25

    Marjan:

    hier ook een berichtje van een trotse moeder,
    ik vind het zo super knap van je dat je dit allemaal doet.
    En, ik zou best bij je op de slee willen zitten.
    Maar, in zit nu op de bank met een heel arsenaal gaatjes in mijn buik,
    ik lijk wel een stopcontact.
    De foto's die je stuurt zijn werkelijk prachtig, ik hoop
    dat je binnenkort een keer op de paardjes gaat rijden en......
    dat je het noorderlicht gaat zien.
    Kusjes van Marjna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 4521

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 01 April 2015

Dog sledding in Swedish Lapland

Landen bezocht: