Met de voetjes in de sneeuw - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Sarah Teurlings - WaarBenJij.nu Met de voetjes in de sneeuw - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Sarah Teurlings - WaarBenJij.nu

Met de voetjes in de sneeuw

Blijf op de hoogte en volg Sarah

11 Januari 2015 | Zweden, Jokkmokk

11.01.2015

Vandaag heb ik voor de eerste keer voorop een hondenslee gezeten. En het was heerlijk.

De husky's zijn echt stuk voor stuk schatjes. En enigszins gestoord. Ze willen niets dan knuffelen en bedelen constant om liefde. Of eten. Maar zodra ze doorkrijgen dat er gesleed gaat worden draaien ze helemaal door. Ze kauwen op hun tuigjes, op de lijnen, op de slee of zelfs op hun eigen been van opwinding. Blaffen, janken, huilen, graven, een groot gekkenhuis. De husky's voor de slee spannen is dan ook echt een hele klus. Chaos vooral. En zweten. Totdat je ze met een simpele 'ok' laat weten dat ze mogen, dan spurten ze vooruit en kan het genieten beginnen.

Zo'n hels kabaal als het van te voren was, zo stil is het wanneer de honden eenmaal mogen rennen. De dikke laag sneeuw (tot aan mijn heupen) dempt alles waardoor je niets hoort dan het trappelen van de honden en het kraken van de slee. Heerlijk. Koud, maar heerlijk.

Morgen ga ik waarschijnlijk ook mijn eigen slee rijden. Dan ruil ik het zachte en comfortabele rendiervel in voor een plaatsje achterop de slee. Spannend. Ik heb er zin in.

  • 12 Februari 2015 - 19:50

    Erica:

    Lieve Sarah,

    Wat een belevenis, Sarah. Te gek om dit mee te mogen maken. De natuur lijkt me daar prachtig, en de stilte heel bijzonder. Genieten!!!!

    Veel groetjes, Erica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 4439

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 01 April 2015

Dog sledding in Swedish Lapland

Landen bezocht: